Sociala medier | Anders Strandberg

Sociala medier

Ett effektivt sätt att synas med ditt företag är via sociala medier. Hitta det rätta mediet för just dig där dina kunder rör sig. Vill du rådfråga eller få min löpande hjälp kontaktar du mig lättast via mail.

Facebook | Anders Strandberg

Facebook

Varför skall man annonsera och finnas med på Facebook? Enligt statistik från Facebook är det 2,91 miljarder människor som är aktiva på Facebook/månad över hela världen Det ger dig som driver företag en otrolig möjlighet att nå ut till gamla och nya kunder. Oavsett om du säljer produkter eller tjänster är Facebook den plattformen du inte får missa. Ca 81% av den svenska befolkningen över 16 år har ett Facebook konto. 54% av de svenska internetanvändarna använder Facebook varje dag och det är den sociala kanal som används oftast per dag i Sverige

Instagram | Anders Strandberg

Instagram

Idag har över 1 miljard användare ett Instagram konto och i Sverige är det ca 70% av internetanvändarna som har ett konto på Instagram. Instagram är ett socialt medie som från början spred sitt budskap via bilder men nu även i video format och med mindre text än på Facebook.

You Tube | Anders Strandberg

YouTube

8 av 10 personer har tittat på Youtube det senaste året. Youtube används både för nytta och nöje vilket ger dig som företagare möjlighet att lösa personers problem med ”How to do it” videor samtidigt som du kan presentera ditt företag. Det som de flesta inte vet om är att Youtube är världens nästa största sökmotor efter Google, något att fundera på.

Snapchat | Anders Strandberg

Snapchat

4 av 10 internetanvändare i Sverige har använt Snapchat någon gång det senaste året. Det är mer den yngre generationen som använder sig flitigt av Snapchat framför allt de som är födda på 90 och 00 talet. Snapchat är som det heter snabba meddelanden som försvinner när du set det eller om du lägger upp i stories ligger de kvar i 24 timmar. Snapchat har roliga funktioner som kan göra att du ser ut som en katt till exempel.

Linkedin | Anders Strandberg

Linkedin

4 av 10 av svenskarna över 18 år har ett Linkedin konto. I början var det för att skapa ett nätverk runt sig för att kunna söka jobb o.s.v. Men idag görs många affärer bland annat för B2B verksamheter. Linkedin är en underskattad plattform när det gäller att göra affärer.